Helpdesk till stöd med datorproblem
Yrkeshögskolans nyligen expanderade Helpdesk-tjänst stöder studerandenas och personalens användning av skolans ICT-teknik.
Effektivt stöd via webbtjänst
Helpdesk-tjänster har ett elektroniskt anmälningssystem på webben: http://helpdesk.puv.fi. Man fyller i ett formulär som skickas via e-post till var och en i datasystemtjänsternas personal. Information om lösning av problem skickas via e-post.
Dejour på båda campus
Helpdesk har dejour på vardagar enligt följande:
- Rådhusgatan 29-33, kl. 12.00-16.00, rum RB111
- Wolffskavägen 30, kl. 8.00-12.00, rum WA128
Telefonjouren svarar kl. 8.00-16.00, tel. 06 326 3377. Vaktmästaren svarar i telefonen under veckosluten och kallar mer personal till hjälp ifall det behövs.
Vilka problem hör till Helpdesk?
Helpdesk betjänar i följande situationer:
- Problem med arbetsstationer, server eller datanät
- Problem med programvara eller undervisningsutrymmen
Helpdesk ansvarar inte för:
- Undervisning av programvara
- Underhåll av studerandenas eller personalens datorer