Haastavien asiakastilanteiden kohtaaminen

Kohtaatko haastavia asiakastilanteita työssäsi? Miten rauhoittaa tilanne ja miten suojautua psyykkiseltä kuormittumiselta? Koulutuksen tavoitteena on oppia tunnistamaan omaa toimintaa ja sen vaikutusta haastavissa asiakastilanteissa sekä löytää haastavan tilanteen ratkaisuun sopivat keinot.
Selkeys

Hyödyt

Ymmärrät, mistä haastavat asiakastilanteet saavat alkunsa, ja miten vuorovaikutusta voi ohjata omalla toiminnalla rakentavampaan suuntaan. Opintojakson jälkeen osaat varautua haastaviin tilanteisiin ennalta, ja huolehtia myös oman kuormittumisesi purkamisesta.

Arvot asiakaslähtöisyys

Kohderyhmä

Tämä opintojakso on suunnattu kaikille, joiden työhön sisältyy asiakaspalvelua, ja jotka haluavat parantaa valmiuttaan kohdata haastavia asiakastilanteita sekä oppia keinoja palautumaan niistä.

Kuvaus Opettajat

Sisältö

Opintojakson suoritettuasi:

  • osaat tunnistaa omat ajattelu- ja toimintamallit haastavassa asiakastilanteessa
  • ymmärrät mistä syistä haastavat tilanteet syntyvät, ja miten niissä kannattaa toimia
  • saat keinot hallita vaikeiden tilanteiden etenemistä
  • osaat varautua tilanteisiin ennalta
  • omaat työkalut kuormittavista tilanteista palautumiseen

Opintojakson keskeisiä teemoja ovat:

  • Haastavien asiakastilanteiden syntyminen
  • Erilaiset vuorovaikutustyylit
  • Haastavan tilanteen kohtaaminen, keinoja selviytymiseen
  • Uhkaavat tilanteet, aggressiiviset ihmiset
  • Ohjelmointi
  • Haastavasta asiakastilanteesta palautuminen

Opetusmuoto- ja menetelmät

  • Tallenteina katsottavat verkkoluennot
  • Harjoitukset itsenäisesti suoritettavina

Opiskelumateriaali

  • Verkosta löytyvä materiaali

Arviointi

  • Hyväksytty / Hylätty
  • Opintojakso hyväksytään, kun osallistuja palauttaa koulutuksessa annetut tehtävät määräaikaan mennessä.

Aikataulu ja paikka

  • Itsenäisesti suoritettavat verkko-opinnot 1.3.-31.5.2024 välisenä aikana

Lisätietoja opintojaksosta

Agata Makowiecka

Puhelin: +358405781005

sähköposti: agata@mielentaydelta.fi

 

Jos sinulla on kysyttävää opiskelijatunnuksista, maksuista tai peruutusehdoista ole yhteydessä avoin@vamk.fi

 

Pidätämme oikeudet muutoksiin.

Agata Makowiecka

P.: +358405781005
sähköposti: agata@mielentaydelta.fi

Olen ratkaisukeskeinen työnohjaaja (STOry) sekä LUONTAISET TAIPUMUKSET™ -valmentaja. Alkuperäiseltä koulutustaustaltani olen eläinlääkäri, ja toiminut työssä hyvin laajasti eri alueilla: praktiikassa, opetuksessa, lääketeollisuudessa, markkinoinnissa sekä yrittäjänä.

Tätä nykyä työni koostuu työnohjaajana, kouluttajana, luennoitsijana ja valmentajana toimimisesta. Paremman ja toimivamman vuorovaikutuksen luominen on iso osa työtäni.

Vuorovaikutus on varmasti yksi vaikeimmista työelämän taidoista ja haluankin auttaa omalta osaltani ja omalla työlläni ihmisiä ymmärtämään toisiaan paremmin. Voit lukea minusta lisää www.mielentaydelta.fi tai verkostoitumalla kanssani LinkedInissä.

Haastavien asiakastilanteiden kohtaaminen

0,00 

1 op